xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' Apple Cute: My Offshore Assignment

Followers

Thursday, October 20, 2011

My Offshore Assignment

Kali ini ada mood nak cerita pasal Pengalaman Pertama aku ke Offshore boley ? just nak sharing the moment with u'ol and nanti 10 tahun lagi boley baca balik entry ni.oops wujud lagi ke?.

Ok masih ingat x entry First Training in 2011 part 1 pasal ni? Nak sambung part 2 rasa2nya dah basi kot...so continue yang ini aje.

Anyway my 1st offshore assignment start on 9 Aug 2011..Ramadhan yang ke-9 ye kawan2..Dah la 1st time pergi hehe dan dapat la rasa berpuasa diplatform..hehehe.. ^_^


Ok Ringkasan Pengalaman yang Best kat sana :-

1) Naik Basket

Actually dari jeti ke Platform kiteorang naik bot..wowowo perjalanan mengambil masa 3 Jam..xnak cerita pasal bot dulu sebab nanti nak cerita kat part yang tak best boley? Sampai aje pertama kali aku lihat platform ni..Fuyyyooo giler tinggi..masa sampai ni dalam pukul 7++ malam da buka puasa atas bot ye..aku tengok kiri kanan depan belakang nampak lautan aje..serius..Subhannallah Cantik sebab ada api2..Aku pikir macam mana nak naik nanti..So caranya ialah menaiki basket ini yer..mula2 tu takut la kan bawah laut..aku agak gayat ngan ketinggian ok..Tapi lama2 biasalah..2nd time datang dalam hati kata " oh tak la tinggi mana2...ewah".



2) Bilik Tidur

Actually sebab aku je Lady kat sini dari masa jeti sampai ke platform haruslah dapat bilik yang best kan.. Bilik ini adalah bilik VIP OK. Single room ni sebenarnya hanya lah untuk Bosses.Tapi kalau ada Lady lain tak dapat da bilik ini..kene share ngan Lady tu la kan.. Actualy aku Tidur goyang2..hehe tp bukan aku yang goyangkan sendiri ok.^_~



3) Makanan

Sebenarnya tak makan sangat.. Mula2 makan rasa macam agak pelik..Actually atas platform ni goyang2..kuikuikui tapi goyang dia tak sehebat atas bot yang tadi...lalala.. Ok ok lauk yang best ye lah Umai..Actually umai ni ikan fresh yang tak dimasak ni ala2 kerabu Ikan la kot..di sebabkan OIM kat situ yang recommend kan Aku pon try la...ahah tak rasa pon ikan tu tak masak..Sedap ^_^

4) Orang2 kat sini cool
Before naik ni ramai suruh berhati2. Alhamdullilah kat sini orang2 nye cool. Kagum la ngan diorang. Siap bawak Kuih raya sebab diorang raya kat situ aje..Salute la dengan isteri and anak-anak mereka2 ini..Tiba2 sayu..Hello Raya da abis da pon..^_^

Pengalaman TAK BEST adalah bila berada di atas bot..Mula2 aku ingat macam naik feri tau..ataupun naik bot ke Pulau Kerachut..Rupa2nya TIDAK ok..argh paling xboleh tahan goyang masa nak ambik long side...huhuhu aku kalah jugak akhirnya..



1) Beg x seberat masa yang pertama
2) Ada bawak air kotak + makanan sendiri sebab kat sini makananya mengikut masa..hehehe (Working Hours 6pagi - 6 petang )
3)Pewangi - Malangnye pewangi ambipure ni tak cukup kuat untuk melawan "bau" atas boat itu..Next time nak bawak Shaldon Pot plak..hehe Next time ????
4)Ubat Tahan muntah - Sangat penting ok..tapi yang 2nd time aritu aku telan ubat pukul 6 petang.. sekali tu sebab bad weather kitorang demob pukul 2.30 pagi. Tidur then kene kejut terus naik basket turun ke bot..hahahaha apa lagi ubat da hilang kesan..tak sempat da nak buat apa2..huhuhu vomit again T_T

Nota kaki : Pengalaman yang tidak mungkin dilupakan and 10/8/2011 adalah satu tarikh penting dalam sejarah hidup aku..^_~

Nota Kaki 2: semalam problem post tak update thru bloglist...sebab Feed..terpaksa buat balik entry ini 




4 comments:

Zana Adieyza said...

pengalaman yg x semua org boleh rasa..

Siti Mas Hidayu said...

zana : yup..bersyukur sebab diberi peluang.. ^_^

romzi seli said...

umai tu my fav food wooo.... hihihih...

err naik platform mane? ni... rasa peninsular kot, sebab pakai basket. kalau sarawak, takder rasanya pakai basket. semua tarzan... hihihih

Siti Mas Hidayu said...

ni kat bintulu ni en. romzi..hehe ^_^

 

Blog Template by BloggerCandy.com